Na afloop kunt u onder ander de verschillende typen mensen onderscheiden en verbaal en nonverbaal uw communicatie afstemmen op deze verschillende typen om zo gemakkelijk op één lijn te komen met uw gesprekspartner.

Doelstelling van de training:

Na afloop kunt u onder ander de verschillende typen mensen onderscheiden en verbaal en nonverbaal uw communicatie afstemmen op deze verschillende typen om zo gemakkelijk op één lijn te komen met uw gesprekspartner.

Doelgroep:

Een ieder die meer vertrouwd willen worden met het omgaan met verschillende soorten klanten en collega’s.

Trainingsduur:

2 dagen

Ideale voorkennis:

Kennis van de trainingen Windows en Microsoft Word intro is noodzakelijk.

Trainingsopzet:
  • Kenmerken van communicatie
  • Het communicatieproces
  • Ontstaan en voorkomen van communicatiestoornissen
  • Vragen, luisteren en samenvatten
  • Feedback
  • Valkuilen
  • LSD: luisteren, samenvatten en doorvragen
  • Soorten vragen en het effect van de vraagsoort
  • Feedback
  • Valkuilen
  • Verbale en non-verbale communicatie
  • Effecten en bedoelingen in communicatie
  • Betekenis van lichaamstaal
  • Herkenbaarheid van gedrag
  • Congruent/authentiek: lichaamstaal en woorden tonen dezelfde intentie
  • Van gedrag naar type klant
  • Herkenning en benadering van de verschillende klantentypen
Actie aanbod

Komt u voor de training van 15 mei 2018?
Neem snel contact op en ontvang 25% korting op deze training!